Σχολιασμός τεθέντων θεμάτων ΑΑΔΕ 2022!
Οι εξειδικευμένοι καθηγητές μας σχολιάζουν τα θέματα του Γραπτού Διαγωνισμού ΑΑΔΕ 2022!
Λεκτικές Δεξιότητες και Κατανόηση Κειμένου – Σοφία Αποστολοπούλου (Φιλόλογος, ΜSc Γλωσσολογίας ΕΚΠΑ)
Τα θέματα ήταν μέτριας δυσκολίας και έλεγχαν όλο το εύρος της εξεταστέας ύλης (γραμματική, συντακτικό, ορθογραφία, στίξη, λεξικές σχέσεις, δομή παραγράφου και κατανόηση κειμένου), εστιάζοντας όμως στη γνώση της ορθής χρήσης της γλώσσας και όχι της ορολογίας, όπως είχε συμβεί και στην πλειονότητα των τεθέντων θεμάτων παλαιότερων διαγωνισμών.
Η επεξεργασία που είχαμε κάνει κατά τα μαθήματα περιλάμβανε την εξάσκηση τόσο σε όλους τους τύπους ερωτήσεων που ζητήθηκαν όσο και σε όλο το περιεχόμενο της ύλης μέσα από ένα σύνολο 1.000 ερωτήσεων, πολλές από τις οποίες ήταν μακράν υψηλότερου βαθμού δυσκολίας από αυτό που ζητήθηκε στις εξετάσεις. Παράλληλα, οι εκπαιδευόμενοι είχαν στη διάθεσή τους πολλά κείμενα για να εξασκηθούν στη συμπλήρωση κενών, τύπος ερώτησης που αφορούσε παραπάνω από το 50% των ερωτήσεων (37/60), καθώς και στον εντοπισμό λαθών, θέμα το οποίο συχνά δυσκολεύει. Επομένως, όσοι υποψήφιοι παρακολούθησαν τα μαθήματα και μελέτησαν όλο το δοθέν υλικό ήταν πλήρως προετοιμασμένοι, έτσι ώστε να επιτύχουν υψηλές βαθμολογίες.
Ανάπτυξη και Σχεδιασμός Διαδικτυακών Εφαρμογών – Χρήστος Κολαΐτης (MSc in Informatics & Telecommunication ΕΚΠΑ)
Τα θέματα Ανάπτυξης Διαδικτυακών Εφαρμογών εκτιμώ ότι ήταν πλέον του μέσου βαθμού δυσκολίας Είναι κλιμακούμενα απο σχετικά δύσκολα μέχρι αρκετά δύσκολα, με ιδιαίτερο λεξιλόγιο το οποίο αν και στην ελληνική γλώσσα μπορούσε να συγχύσει τον υποψήφιο. Τα εξειδικευμένα ερωτήματα απαιτούν και εμπειρία λειτουργίας.
Καλύφθηκε το πλήθος των ερωτημάτων κατά την διάρκεια των μαθημάτων.
Σχεδιασμός και Διαχείριση Βάσεων δεδομένων – Επιχειρησιακή Νοημοσύνη – Δημήτριος Ντόντος (MSc Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων)
Η εκτίμηση μου είναι ότι σχεδόν το 50% των ερωτήσεων δεν ανταποκρινόταν στην περιγραφή της ύλης (πχ λένε για σχεδίαση και διαχείριση ΒΔ και έβαλαν πολλές ερωτήσεις για ερωτήματα). Τις περισσότερες από αυτές τις αναφέραμε στο μαθήματα για “παν ενδεχόμενο” όπως τους έλεγα. Είχε πιο εξειδικευμένες ερωτήσεις για την επιχειρησιακή νοημοσύνη που και πάλι η περιγραφή της ύλης δεν παραπέμπει σε αυτές.
Γενικά δεν ήταν εύκολα, οι ερωτήσεις είχαν κλιμακούμενη δυσκολία.
Λογιστική και Ελεγκτική Επιχειρήσεων – Ιωάννης Μαυρίδης (MSc Εφαρμοσμένης Λογιστικής και Ελεγκτικής)
Εξαιρώντας περίπου 10 ερωτήσεις από τις 60, δεν θα έλεγα τον διαγωνισμό «ως ψαγμένο» ούτε απαραίτητη προϋπόθεση είχε την εργασιακή προϋπηρεσία. Εξάλλου, αρκετές ερωτήσεις ήταν σχεδόν ίδιες, τολμώ να πω, όσων multiple choices κάναμε στην τάξη. Μειονέκτημα του διαγωνισμού ήταν η υπέρμετρη προσήλωση σε ερωτήσεις Ελεγκτικής και συγκεκριμένα, σε ερωτήσεις δειγματοληψίας, γεγονός που καθιστούσε 2-3 ερωτήσεις «ακροβατούμενες» ανάμεσα σε εντός και εκτός ύλης.
Σχετικά με την Κοστολόγηση: μπήκαν 17 ερωτήσεις, για τις οποίες, αν και δεν υπήρξε ολόκληρη άσκηση, το διάβασμα ασκήσεων κοστολόγησης (συμβαίνει και αυτό…), εντούτοις «ανταμειφθήκαμε», διότι ό,τι μπήκε, το είχαμε πετύχει ακριβώς, κατά λέξη.
Όντως, σε γενικές γραμμές και δεδομένου του διαθέσιμου χρόνου (2 λεπτά ανά ερώτηση), τα θέματα δεν άφηναν την εντύπωση της… τραγικότητας. Σε κάθε περίπτωση, δεν με συγκίνησε το επίπεδο των θεμάτων, ο κατάλληλα προετοιμασμένος, όπως οι μαθητές μου που με παρακολουθούσαν, μπορούσε να ανταπεξέλθει και να αποδώσει βαθμολογικά πολύ ψηλά (50/60 ερωτήσεις).
Μικρομακροοικονομική – Κων/νος Μπαντούλας (Οικονομολόγος, MSc Εφαρμοσμένης Οικονομικής και Χρηματοοικονομικής)
Τα θέματα του διαγωνισμού θα τα χαρακτήριζα ως προχειροδουλειά και βιαστικά διεκπεραιωμένα, αφού μεγάλο ποσοστό των ερωτημάτων είχαν αντιγραφεί αυτολεξεί από άλλες εξετάσεις (του Οικονομικού ή του Ανοιχτού Πανεπιστημίου) και ήταν διαθέσιμα στο διαδίκτυο ή στο e-class των αντίστοιχων σχολών και σε 2-3 περιπτώσεις υπάρχουν ερωτήσεις που με διαφορετικά λόγια εξετάζουν τις γνώσεις πάνω στο ίδιο αντικείμενο .
Σε καμία περίπτωση πάντως δεν τίθεται αμφιβολία για την ορθότητα των θεμάτων, η την ακρίβεια των απαντήσεων.
Στο μάθημα Μικροοικονομικής και Μακροοικονομικής Θεωρίας ΤΕ, στο οποίο εντοπίστηκαν 30 από τα 60 ερωτήματα copy paste. Τα 12 από εξέταση στο ΟΠΑ και τα 18 από το ΕΑΠ με τις απαντήσεις τους αυτολεξεί αντιγραμμένες στην εξέταση του ΑΣΕΠ.
https://eclass.aueb.gr/modules/document/?course=LOXR108 (δειγμα_ερωτησεων.doc)
Η συντριπτική πλειονότητα των ερωτημάτων στο μάθημα της Ελεγκτικής τέθηκαν αυτολεξεί από φυλλάδιο εξεταστικής στο Οικονομικό Πανεπιστημίου Αθηνών του έτους 2006.
Στις ερωτήσεις της Ελεγκτικής, λόγω της παλαιότητας των ερωτημάτων που έγιναν copy paste, περιλαμβάνονταν ορολογίες που δεν υφίστανται σήμερα στον νόμο και τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, δηλαδή έχουν καταργηθεί.
https://eclass.aueb.gr/modules/document/index.php?course=ODE130&openDir=/4c1b8638t4j3
Θα θυμάστε ότι σας μετέδωσα πολλές εξειδικευμένες έννοιες και προκειμένου να σας δώσω όσα περισσότερα μπορούσα και μέσα σε αυτήν την πληθώρα εννοιών αναπτύξαμε σχεδόν το σύνολο τους. Παρ΄ότι στην ύλη δεν περιγράφονταν η ισορροπία κατά Pareto, η ανάλυση των κλασσικών, νεοκλασικών και Κευνσιανών οικονομικών θεωριώνκαι μπήκαν θέματα, εμείς τα είχαμε διδάξει στο μάθημα στα πλαίσια της σφαιρικής αντιμετώπισης της προετοιμασίας μας.
Το αν έκανα καλή δουλειά και προσπάθησα για να σας δώσω το καλύτερο δε θέλω να το πείτε σε μένα, αλλά στον εαυτό σας και τους φίλους σας για επόμενες εξετάσεις.
Σας ευχαριστώ για τη συμμετοχή στο μάθημα, και σας εύχομαι καλή επιτυχία.
Δημοσιονομικό και Φορολογικό Δίκαιο – Γεώργιος Πατρίκιος (Phd Δημοσίου Δικαίου ΕΚΠΑ)
Τα θέματα τόσο του φορολογικού, όσο και του δημοσιονομικού ήταν μεσαίας και προς τα πάνω δυσκολίας, προσανατολισμένα -κυρίως- σε θεωρητικά ζητήματα, τα οποία δεν θα δυσκόλευαν έναν μαθητή που έχει κατανοήσει σε βάθος το σύνολο της ύλης και είχε την ευκαιρία να εξασκηθεί σε επίλυση αντίστοιχων θεμάτων.
Το σύνολο των τεθέντων θεμάτων είχε διδαχθεί στην τάξη σε επίπεδο θεωρίας και ερωτήσεων. Μάλιστα, αρκετές ερωτήσεις βρίσκονταν πολύ κοντά στη διατύπωση ερωτήσεων που είχαμε θέσει στην τάξη.
Θα προστεθούν και οι υπόλοιποι σχολιασμοί τις επόμενες ημέρες!
Πατήστε εδώ για να δείτε τα τεθέντα θέματα ΑΑΔΕ 2022!