Νεώτερα για την εξέλιξη του διαγωνισμού της ΥΠΑ – Δεκτά όλα τα πτυχία
29/6/23: Οποιαδήποτε πτυχίο ή δίπλωμα ΑΕΙ και ΕΑΠ ή Προγραμμάτων Σπουδών Επιλογής (ΠΣΕ – ΑΕΙ) ή ισότομος τίτλος της Ελλάδας ή της αλλοδαπής θα είναι δεκτό για τους εν δυνάμει υποψηφίους των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας σύμφωνα με το προσχέδιο της προκήρυξης. Δυνατότητα συμμετοχής έχουν μόνο οι επιτυχόντες του πανελλήνιου γραπτού διαγωνισμού (ΑΣΕΠ 2Γ/2022),
Ανακοινώσεις 24/1/22
Το υπουργείο δεσμεύτηκε ότι προχωρεί στις προσλήψεις νέων ελεγκτών, οι οποίοι πάντως το νωρίτερο που θα μπορέσουν να αποδώσουν αυτόνομα λόγω των εκπαιδεύσεων που θα χρειαστούν θα είναι σε μία διετία από τώρα.
Σε κάθε περίπτωση κρίνεται θετική η ενίσχυση του κλάδου σε προσωπικό, ενώ απορία προκαλεί το γεγονός πως σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του υπουργείου στο πλαίσιο της συνάντησης δε συζητήθηκε καθόλου το σύστημα ραντάρ Pallas, για το οποίο η Ένωση Ελεγκτών είχε προβεί σε πολύ σοβαρές καταγγελίες με αφορμή το μπλακ άουτ στο Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Αθηνών τον περασμένο Δεκέμβριο.
Κατά τη συνάντηση ο κ. Καραμανλής κατέθεσε μια σειρά από ενέργειες που θα πρέπει να υλοποιηθούν, όπως π.χ. η τροποποίηση του προγράμματος εργασίας των Ελεγκτών, ενόψει της αυξημένης αεροπορικής κίνησης που αναμένεται για φέτος το καλοκαίρι.
Παράλληλα, ενημέρωσε για το ποιες κινήσεις έχει ήδη κάνει ή έχει προγραμματίσει το υπουργείο να υλοποιήσει για την ενίσχυση του κλάδου και συγκεκριμένα:
- Για την άμεση πρόσληψη 35 Ελεγκτών από τον τελευταίο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, με νομοθετική ρύθμιση που κατατίθεται τις επόμενες ημέρες στη Βουλή.
- Για την εν εξελίξει διαδικασία πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ 92 επιπλέον Ελεγκτών.
- Για την πρόσκληση που πρόκειται να εκδοθεί τις επόμενες ημέρες από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας για την πραγματοποίηση 16 μετατάξεων από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα, προκειμένου να ενισχυθούν τα περιφερειακά νησιωτικά αεροδρόμια.
- Για την άμεση ενεργοποίηση του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης των Ελεγκτών.
- Για την απόδοση του bonus για το 2020, καθώς και τον μελλοντικό εξορθολογισμό του.
- Για τις ενέργειες στις οποίες έχει προβεί το Υπουργείο για τη διασφάλιση των μελλοντικών εισοδημάτων τους, καθώς και για την επίλυση του ακανθώδους θέματος του αντιλογισμού για το 2020.
Προκειμένου να διαμορφωθούν οι λεπτομέρειες για τα συγκεκριμένα ζητήματα αποφασίστηκε να συγκροτηθεί άμεσα Κοινή Ομάδα Εργασίας, αποτελούμενη από εκπροσώπους του Υπουργείου, της ΥΠΑ και της Ένωσης Ελεγκτών.
Να σημειωθεί ότι οι πλέον άμεσες προσλήψεις που μπορούν να γίνουν στον κλάδο αφορούν τα 35 άτομα, τα οποία προέρχονται από τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ του 2015. Για την πρόσληψή τους απαιτείται νομοθετική ρύθμιση, σύμφωνα με την οποία θα μπορεί να αντληθεί προσωπικό από τη συγκεκριμένη δεξαμενή, κάτι το οποίο με το ισχύον πλαίσιο μπορεί να γίνει έως και 6 μήνες μετά, αλλά όχι τώρα καθώς πλέον έχουν περάσει πάνω από έξι χρόνια.
Περισσότερος χρόνος θα απαιτηθεί για την πρόσληψη των υπόλοιπων 92 ελεγκτών. Ωστόσο, και στις δύο περιπτώσεις, όπως σημειώνουν πηγές των ελεγκτών, οι νεοπροσληφθέντες δε θα μπορέσουν να πιάσουν μόνοι τους μικρόφωνο πριν την πάροδο περίπου δύο ετών.
Αναφορικά με τις προσλήψεις, οι ελεγκτές ζήτησαν από τον υπουργό Μεταφορών τη μείωση του ορίου ηλικίας για δυνητική πρόσληψη από τα 38 που είναι τώρα στα 30 έτη τονίζοντας πως δεν είναι λογικό να καταφέρνει να δουλέψει στο μικρόφωνο άνθρωπος για πρώτη φορά στα 40 του χρόνια, την ώρα που στο εξωτερικό τα όρια ηλικίας είναι πολύ μικρότερα, χωρίς ωστόσο να λάβουν απάντηση.
ΓΕΝΙΚΑ ΠΡΟΣΟΝΤΑ ΔΙΟΡΙΣΜΟΥ (Σύμφωνα με την προκύρηξη του 1Γ/2015):
1. Να είναι Έλληνες πολίτες.
2. όριο ηλικίας 30
3. Να έχουν την υγεία που απαιτείται για την εκτέλεση των καθηκόντων του συγκεκριμένου κλάδου (Άρθρο 7 Ν. 4210/2013 & Πιστοποιητικό Υγείας Γ’ Κατηγορίας σύφμωνα με τις διατάξεις του β.δ. 890/1962 “Περί Υγειονομικής Εξετάσεως Ιπταμένων Πολιτικής Αεροπορίας”, του Β.δ. 636/1972 και Π.Δ. 304/1996)
4. Να μην έχουν κώλυμα διορισμού ούτε κατα τον χρόνο λήξης της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων ούτε κατά το χρόνο διορισμού.
5. Οι άνδρες μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των ηλεκτρονικών αιτήσεων να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις ή νά έχουν απαλλαγεί νόμιμα απο αυτές.
6. Πιστοποιητικό Υγείας Γ’ Κατηγορίας, το οποίο χορηγείται σύφμωνα με τις διατάξεις του Β.δ. 890/1962 “Περί Υγειονομικής Εξετάσεως Ιπταμένων Πολιτικής Αεροπορίας”, του Β.δ. 636/1972 και Π.Δ. 304/1996, το οποίο προσκομίζεται στο φορέα κατά το διορισμό.
7. Να κατέχουν τον απαιτούμενο τίτλο σπουδών και τα απαιτούμενα πιστοποιητικά αναγνώρισης και ισοτιμίας του τίτλου τους, εφόσον ο τελευταίος αποκτήθηκε στην αλλοδαπή καθώς και τα πρόσθετα προσόντα διορισμού (γνώση ξένης γλώσσας, χειρισμού Η/Υ) μέχρι την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής της ηλεκτρονικής αιτήσεως συμμετοχής.
8. Να έχουν πτυχίο οποιοδήποτε ΑΕΙ, ΕΑΠ, (ΠΣΕ) ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμος τίτλος της αλλοδαπής.
9. Γνώση χειρισμού Η/Υ
10. Άριστη γνώση της Αγγλικής γλώσσας.
Διαδικασία διαγωνισμού:
Ο διαγωνισμός διεξάγεται σε τρία στάδια. Τα Α΄και Β΄στάδια με γραπτή δοκιμασία και το Γ΄στάδιο με προφορική εξέταση Ορθοφωνίας.
Α΄ Στάδιο:
“ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΛΕΚΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ” (Γραπτή δοκιμασία στο πλαίσιο της οποίας πέρα από τη γνώση και την ορθή χρήση της ελληνικής γλώσσας θα εξετασθεί και η ικανότητα κατανόησης γραπτού λόγου μέσα απο ερωτήσεις σχετικές με κείμενο ή κείμενα που θα δοθούν στους υποψηφίους)
ΟΙ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΕΣ ΤΟΥ Α΄ΣΤΑΔΙΟΥ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΜΗΝΩΝ ΣΤΟ Β΄ΣΤΑΔΙΟ
Β΄ Στάδιο:
“ΕΞΕΤΑΣΗ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΩΝ” (Γραπτή δοκιμασία για την αξιολόγηση των απαραίτητων ικανοτήτων και γνώσεων για την άσκηση των καθηκόντων των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας που περιλαμβάνει: μνήμη, προσοχή – συγκέντρωση, αντίληψη χώρου, χρόνου και προσανατολισμού, εγρήγορση, αντίληψη και κατανόηση οπτικών και ακουστικών πληροφοριών τόσο στην Ελληνική όσο και στην Αγγλική γλώσσα, την αίσθηση του Ελληνικού και Ευρωπαϊκού γεωγραφικού χώρου και τη χρήση γεωγραφικών συντεταγμένων)