Συχνές Ερωτήσεις
Τι ακριβώς είναι οι κατατακτήριες εξετάσεις;
Οι κατατακτήριες εξετάσεις αποτελούν μια διαδικασία που επιτρέπει σε κατόχους πτυχίων να διεκδικήσουν μια θέση σε ένα διαφορετικό τμήμα σπουδών. Είναι μια εξαιρετική επιλογή για όσους επιθυμούν να αποκτήσουν ένα δεύτερο πτυχίο σε έναν συναφή ή εντελώς διαφορετικό τομέα.
Σε ποιους απευθύνονται;
Η συμμετοχή στις κατατακτήριες εξετάσεις είναι ανοιχτή σε:
- Κατόχους πτυχίων ανώτερων σχολών διετούς ή υπερδιετούς κύκλου σπουδών.
- Αποφοίτους πανεπιστημίων και ΤΕΙ της Ελλάδας ή του εξωτερικού (με αναγνωρισμένο τίτλο σπουδών).
- Αποφοίτους ΙΕΚ.
Πώς να προετοιμαστείς;
- Έγκαιρη ενημέρωση: Κάθε χρόνο, μέχρι το τέλος Απριλίου, τα πανεπιστημιακά τμήματα ανακοινώνουν την ύλη των κατατακτήριων εξετάσεων στις ιστοσελίδες τους.
- Συγκέντρωση γνώσεων: Αφού γνωρίσεις την ύλη, ξεκίνα την προετοιμασία σου μεθοδικά. Οι εξετάσεις περιλαμβάνουν συνήθως τρία μαθήματα.
Πώς γίνεται η συμμετοχή;
- Υποβολή αίτησης: Κατά το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου, υποβάλλεις την αίτησή σου στο τμήμα που επιθυμείς να εισαχθείς.
- Απαιτούμενα δικαιολογητικά: Θα χρειαστείς το αντίγραφο του πτυχίου σου και την αίτηση συμμετοχής που θα βρεις στην ιστοσελίδα ή στη γραμματεία του τμήματος.
- Διεξαγωγή εξετάσεων: Οι κατατακτήριες εξετάσεις πραγματοποιούνται συνήθως μεταξύ 1ης και 20ης Δεκεμβρίου.
Πότε γίνεται η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων;
Τα αποτελέσματα ανακοινώνονται συνήθως τον Φεβρουάριο.
Πως γίνεται η κατάταξη των επιτυχόντων;
Η εισαγωγή και κατάταξη γίνεται με βάση τη συνολική βαθμολογία στις εξετάσεις.
Ποιό είναι το ποσοστό των εισακτέων;
Κάθε τμήμα μπορεί να δεχθεί έως 12% των εισακτέων του από τις κατατακτήριες εξετάσεις.
Σε ποιό έτος κατατάσσεσαι αν είσαι επιτυχών;
Αν είσαι επιτυχών, η συνέλευση του τμήματος αποφασίζει σε ποιο εξάμηνο θα ενταχθείς, λαμβάνοντας υπόψη
εάν κάποια από τα μαθήματα που εξετάστηκες στις κατατακτήριες εξετάσεις, συμπίπτουν με μαθήματα που έχεις ήδη παρακολουθήσει για το πρώτο σου πτυχίο
εάν κάποια από τα μαθήματα της νέας σου σχολής συμπίπτουν με τα μαθήματα στα οποία εξετάστηκες κατά τις κατατακτήριες εξετάσεις.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, δεν μπορεί να ξεπερνά το 5ο εξάμηνο σπουδών.
Eξεταστέα ύλη κατατακτηρίων εξετάσεων ακαδ.έτους 2024 – 2025
Χρόνος κατάθεσης δικαιολογητικών
Η αίτηση και τα δικαιολογητικά των πτυχιούχων που επιθυμούν να καταταγούν στo Τμήμα υποβάλλονται ηλεκτρονικά στο e-protocol (https://eprotocol.uoa.gr/aitisi) από 1 έως 15 Νοεμβρίου 2024.
Δικαιολογητικά
- Αίτηση του ενδιαφερόμενου (υπάρχει ηλεκτρονικά).
- Αντίγραφο πτυχίου ή πιστοποιητικό περάτωσης σπουδών. Προκειμένου για πτυχιούχους εξωτερικού συνυποβάλλεται και βεβαίωση ισοτιμίας του τίτλου σπουδών τους από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. ή από το όργανο που έχει την αρμοδιότητα αναγνώρισης του τίτλου σπουδών.
- Φωτοαντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας.
Χρόνος διενέργειας των εξετάσεων
Οι κατατακτήριες εξετάσεις θα διενεργηθούν κατά το διάστημα από 1 έως 20 Δεκεμβρίου 2023. Το πρόγραμμα των εξετάσεων θα ανακοινωθεί τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες πριν την έναρξη εξέτασης του πρώτου μαθήματος.
Eξεταστέα ύλη κατατακτηρίων εξετάσεων Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης 2024-2025
Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Καινοτομία: Αλληλεπίδραση Α.Π.Σ. και Διδακτικής Πράξης:
Βρεττός Ι. & Καψάλης Α. (2014), Αναλυτικά Προγράμματα: Θεωρία, Έρευνα και
Πράξη (ε΄έκδοση) Αθήνα: Διάδραση.
Σελίδες: 11-13, 51-95, 161 – 182, 183 – 227, 228 – 250, 310 – 316
Χατζηγεωργίου, Γ. (2012). Γνώθι το curriculum. Γενικά και ειδικά θέματα αναλυτικών
προγραμμάτων και διδακτικής. Αθήνα: Διάδραση,
Σελίδες: 31 – 98, 99 -117, 173 – 195, 281 – 295, 297 – 309.
Μπαμπάλης, Θ. (2014). Από την αγωγή στην εκπαίδευση. Επισημάνσεις στην εξέλιξη
της Παιδαγωγικής Επιστήμης Αθήνα, Διάδραση
Σελίδες: 129 – 172, 175 – 239, 243 – 251.
Μαλαφάντης, K. (2011). Το παραμύθι στην εκπαίδευση, Αθήνα, Διάδραση
Σελίδες: 117-169, 233-307.
Μυλωνάκου-Κεκέ, Η. (2019). Σχολείο, Οικογένεια και Κοινότητα: Συνεργασία,
Ενδυνάμωση και Ανάπτυξη. Αθήνα, Αρμός
Σελίδες: 21-32, 41-63, 418-423, 427-446
.
Εισαγωγή στη γλωσσολογία
Μέρος Α: Θεωρία
Θέματα: Βασικές γλωσσολογικές έννοιες, γλωσσικά επίπεδα, ιστορία της ελληνικής γλώσσας
Μαγουλάς, Γ. & Μαγουλά, Ε. (2019). Γλωσσολογία και ελληνική γλώσσα.
Θέματα διαχρονίας και συγχρονίας. Αθήνα: Πεδίο [κεφάλαια: 1, 10, 11]
Μπαμπινιώτης , Γ. (1998). Θεωρητική Γλωσσολογία. Αθήνα. [κεφάλαια: 1, 2,
3 και 6 ]
Γούτσος, Δ. (2012). Γλώσσα. Κείμενο, Ποικιλία, Σύστημα. Αθήνα: Κριτική
[κεφάλαια: 6, 7, 8 και 10]
Μέρος Β: Εφαρμογές
Θέματα: το λεξιλόγιο της Ν. Ελληνικής : σημασίες, δάνεια, αντιδάνεια, ετυμολογία λέξεων, οικογένειες λέξεων, σημασιολογικές σχέσεις (συνωνυμία, αντίθεση,λεξιλογικά πεδία κ.λπ.).
Για την παραπάνω θεματική μπορείτε να αξιοποιήσετε τα παρακάτω:
• Νάκας, Θ & Ντίνας, Κ. (επιμ). (2018). Figura in Praesentia – Τιμητικός τόμος
Θανάση Νάκα, Αθήνα: Πατάκη. [σελίδες: 151-166 (Κατσούδα) και 167-196
(Κατσούδα-Νάκας)]
http://pms-ritorikis.uowm.gr/figura-in-praesentia/
• «Γλωσσικές ασκήσεις για το Γενικό Λύκειο», (Μάθημα: Νεοελληνική
γλώσσα) Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Ινστιτούτο
Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Γλωσσικές ασκήσεις για το Γενικό Λύκειο
• Λεξικά της Νέας Ελληνικής (χρηστικά, συνωνύμων, αντωνύμων,
παράγωγων και σύνθετων
Μαθηματικά Ι
Αξιωματική Θεμελίωση μιας Μαθηματικής Θεωρίας
Στοιχεία λογικής
Μέθοδοι απόδειξης
Στοιχεία Θεωρίας συνόλων και πράξεις συνόλων
Συστήματα αρίθμησης θέσης
Η έννοια του ποσού ή του μεγέθους
Πράξεις ποσών με μέτρα φυσικούς αριθμούς (πρόσθεση, αφαίρεση,
πολλαπλασιασμός και διαίρεση)
Ευκλείδεια διαίρεση
Διαιρετότητα
Μέγιστος Κοινός Διαιρέτης – Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο
Μεθοδολογία επίλυσης προβλημάτων
Ρητοί –Άρρητοι αριθμοί
Αναλογίες, ποσά ανάλογα και αντιστρόφως ανάλογα, ποσοστά.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
- Εξαρχάκος Γ. Θ.: «Εισαγωγή στα Μαθηματικά», Τεύχος Α΄ Άλγεβρα
- Γ.Δημάκος –Κ.Μπρουχούτας «Μεθοδολογία λύσης αριθμητικών προβλημάτων»
- Ρασσιάς Μ.Ι «Θεωρία Αριθμών»
- Σχολικά βιβλία Α/βάθμιας και Β/βάθμιας Εκπαίδευση